Kde umístit reklamu
SEO https://www.seolight.cz/ samozřejmě není jenom o klikání, návštěvnosti a nejrůznějších klíčových slovech, je to také celé provázáno s e-marketingem a tedy i reklamou. Správa reklamy, umístění reklamy a také obsah reklamy hraje stejnou roli, jako obsah, pokud to přeženeme ad absurdum. Samozřejmě, všechny tyto údaje můžeme získat pouze pečlivým testováním, zkoušením a hlavně vyhodnocováním výsledků nejrůznějších statistik a grafů. V tomto článku si povíme něco o tom, kam vlastně umístit reklamu, aby vám co nejvíce vydělávala.
Na začátek je třeba říci, že tohle není určitě práce pro nějakého nezkušeného lajka, ale spíše pro profesionála, protože i odborné firmy se mohou někdy pořádně seknout ve svých výpočtech. Lajk nemá celou řadu životně důležitých zkušeností, vědomostí a nástrojů proto, aby mohl přesně určit, kde a co tam dát. Nedostatek ve zkušenostech a vědomostech jde samozřejmě dohnat nějakým tím chytrým nástrojem, ovšem ani ten vám nepomůže, pokud se chystáte risknout velkou část vašich peněz za kampaň, která je dopředu odsouzena k neúspěchu.
Umístění reklamy se řídí několika zásadními principy, které si nyní sdělíme a které vycházejí přímo z příruček správců webu od internetových vyhledávačů:
– předně byste měli umístit reklamu tak, aby neotravovala a nezabraňovala uživateli v prohlížení obsahu. Pokud bude reklama dominantní na webové stránce, bude otravná nebo vlezlá či bude překrývat některý obsah, může se stát, že se to stane negativním signálem pro vyhodnocení umístění vaší webové stránky. Je tak nutné držet se pravidla – decentně a vkusně.
– reklama by měla mít nezávadný obsah, který nebude proti příručkám. Většina reklam jde do kopru, protože obsahuje erotický, nevhodný nebo nesnášenlivý obsah, který většina internetových vyhledávačů opravdu ráda nevidí.
– reklamu je dobré umístit na horní půlce webové stránky a na bocích, pokud je to možné. Každý uživatel totiž zobrazí webovou stránku, ale ne všichni se dostanou až na úplný spodek. Je tak vhodné umístit reklamu tak, kde to bude nejvytíženější.
Nikdy byste se neměli pouštět přímo na spuštění reklamy, pokud ji ještě nemáte otestovanou. Využijte proto hned několik různých funkcí a nástrojů, které poskytují internetové vyhledávače, k otestování reklamy a její úspěšnosti. Zachráníte tak několik tisíc korun a ještě budete vědět, jestli to má cenu nebo ne.